Toppmeny
Meny

Søvnskolen for søvnløse starter 3. juni

Kronisk søvnløse kan nå få to ukers ekspressbehandling basert på dokumentert virksomme behandlingsprinsipper. 33% rabatt på første kurs. Opptak pågår nå. Klikk på overskriften <--- for å lese mer.

Bestill time

Billigere alternativer

Skrevet av – 18. februar, 2019 | 0 kommentarer

Kognitiv terapi

I kognitiv terapi graver man ikke i barndommen, for man trenger ikke å finne årsaken til at ting ble som de ble for å få det bedre. I stedet finner man ut av hvilke tanker som er med å skape de vonde følelsene og som leder oss inn trøblete handlemåter. Det er ikke en lettvint tenk-positivt-terapi. I stedet for tar den for seg de negative tankene og stiller noen spørsmål til dem. Ofte avslører man at de negative tankene hviler på et heller tynt grunnlag. Da kan man trekke på skuldrene av dem, og da blir det mer rom til positive tanker og positive gjøremål.
Man kan gjøre dette på egenhånd. Da er det viktig å være systematisk og grundig når man drøfter de negative tankene. Ellers kan det hende at bestrebelsene dine bare blir en del av den endeløse indre debatten som man kaller grubling og bekymring.​

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *